___________________________________________________________________________________________________________
Välkomna Till Team Wikström och Team Saras Trollingblogg

tisdag 22 mars 2011

Multimedia message

Niklas: får se om de blir sista rensningen för den här vintern. Kan bara konstatera att det där med att pimpla abborre från isen är förbannat kul i alla fall. Kolla på bloggen här och varit ute på vänern 14ggr i vinter och snittet ligger på 4.4 kg. Inte så illa pinkat men så som jag är så önskar jag ju att det alltid kunde vara bättre vissa gånger jag varit ute. Får se om jag kommer ut nån mer gång i år på nån is. Men som det känns i dag är jag rätt nöjd faktiskt och det har börjat suga i trollingtarmen- kommer som ett brev på posten med dom varmare vindarna som kommit dom senaste dagarna. Värmen tar snabbt på isarna nu också. Flera vatten fyllda råkar där ute och isen börjar så sakta att bli mjuk. Nja- bara till att leta från file kniven här och börja.....

1 kommentar:

Dinken sa...

Grattis till lyckosam vinter när de gäller abborre fisket. Själv så gick de inget vidare :(

Fiskbästa i Wikström/Gurans Gula Teamen

Vänern Lax: Peter Wikström 8990g (07)



Vättern lax: Niklas Wikström 11220g (12)



Östersjö/havslax: Mikael Wikström 16.400g(14)



VänernÖring: Mikael Wikström 7880g (09)



VätternÖring: Peter Wikström 4kg (09)



HavsÖring:Peter Wikström 3-4 kg (09)



Röding: Mikael Wikström 5250g (08)



Regnbåge:



Gädda: Peter Wikström 10500g (05)



Gös: Peter Wikström 6380g (11)



Sik: Hannes Wikström 1100g (11)



Id: Mikael Wikström 1900g (09)



Ål:



Asp:



Lake: Mikael Wikström 10g



Torsk: